Grawerowanie laserowe

Na czym polega grawerowanie laserowe?

Rynek reklamy nieustannie ewoluuje, a nowoczesne technologie wypierają te, które skuteczne były kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu. Doskonałym tego przykładem jest coraz powszechniejsze wykorzystanie laserów w produkcji reklamy wielkoformatowej. Usługi takie jak grawerowanie laserowe, wycinanie czy cięcie CNC na stałe wpisały się w działalność agencji oraz firm zajmujących się produkcją reklamy. Na czym polega znakowanie laserem i dlaczego stało się tak popularne?

Jak przebiega grawerowanie laserem?

Jak sama nazwa wskazuje, grawerowanie laserowe to sposób znakowania produktów wykorzystujący wiązkę światła laserowego. W trakcie wykonywania tej czynności obrabiany materiał jest nagrzewany do tak wysokiej temperatury, że w zależności od czasu ekspozycji na laser, wyparowuje, zmienia kolor lub spala się. Efektem procesu jest uzyskanie trwałego, powtarzalnego oraz niezwykle estetycznego wzoru, który może być umieszczony na wielu różnych materiałach. Laserowy grawer wykonywany jest zgodnie z projektem stworzonym na komputerze i przesłanym do sterownika obrabiarki.

Jakie zalety ma znakowanie laserowe?

W agencjach reklamowych grawerowanie laserowe wykorzystywane jest powszechnie, zarówno przy produkcji reklam wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wielką zaletą tej formy obróbki jest jej uniwersalny charakter. Znakowanie laserem można zastosować w przypadku różnego rodzaju metali oraz tworzyw sztucznych, a także drewna czy nawet papieru. Inne korzyści płynące z wyboru tej technologii, to m.in.:

  • możliwość produkcji reklamy o dowolnej formie i kształcie,
  • wycinanie i grawerowanie precyzyjnych, powtarzalnych detali,
  • krótki czas powstawania wzoru,
  • wysoka estetyka i gwarancja idealnie gładkich krawędzi, bez dodatkowej obróbki.

Gdzie laserowy grawer znajduje zastosowanie?

Technika grawerowania laserowego doskonale sprawdza się w przypadku wykonywania indywidualnych, personalizowanych wyrobów. Wszędzie tam, gdzie liczy się precyzja, wysoka estetyka oraz trwałość wykonania, laserowy grawer okazuje się niezastąpiony. Idealnie sprawdzi się przy znakowaniu statuetek, długopisów, okolicznościowych tabliczek z nazwiskami, identyfikatorów dla pracowników, ale również sportowych trofeów, takich jak personalizowane puchary czy medale.

Jednocześnie, znakowanie laserowe cieszy się sporą popularnością w przemyśle, gdzie jest wykorzystywane m.in. przy oznaczaniu konkretnych wyrobów czy półproduktów, zawierających np. nazwę producenta czy numer partii. Doskonale nadaje się do tworzenia tabliczek znamionowych, tabliczek informacyjnych, oznakowania szaf elektrycznych, synoptyki itp.

Czym różni się grawerowanie laserowe od mechanicznego?

W porównaniu z tradycyjną technologią mechanicznego znakowania produktów metoda grawerowania laserowego okazuje się znacznie bardziej wszechstronna – można ją zastosować do większej liczby materiałów. Jednocześnie grawerowanie laserowe to w pełni bezkontaktowa forma obróbki, dzięki czemu nie dochodzi tu do zużywania się narzędzi. Przewaga lasera wynika również z krótszego czasu obróbki, a także z faktu, że metoda ta pozwala efektywnie realizować niewielkie nakłady, a nawet pojedyncze zamówienia.

Inne przykłady zastosowania lasera w reklamie

Warto wspomnieć, że laser w branży reklamowej może służyć nie tylko do wykonywania grawerunku. Wszechstronność oraz dokładność omawianej technologii sprawiły, że takie czynności jak cięcie CNC czy wycinanie laserem skutecznie wyparły pracę z użyciem tradycyjnych nożyczek. Precyzja, powtarzalność, wysoka estetyka – to zaledwie niektóre powody, dla których obróbka i znakowanie laserowe stają się dziś jedną z popularniejszych technologii wykorzystywaną przy produkcji reklamy.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart